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Du réel au Virtuel
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Du réel au Virtuel
Du virtuel au réel, WOW ! Le "futur du jeu vidéo" testé et approuvé par Ben Collins ! Ça doit être dément à vivre !
Dans la vidéo qui suit, deux pilotes s'affrontent sur une piste. Mais la particularité est que le tracé est remplis de capteur sur les extérieurs et intérieurs de la piste.
Sur chaque voiture, un capteur aussi sur le capot.
Chaque pilote dispose d'un casque type Occulis Rift amélioré.
Il se battent IRL avec une piste par pilote ( elles sont côte à côte ) mais Vituellement parlant, ils sont sur la même piste, sur le même plan et sur un circuit totalement créé de toute pièce.
Tout y est mesuré
Dans la vidéo qui suit, deux pilotes s'affrontent sur une piste. Mais la particularité est que le tracé est remplis de capteur sur les extérieurs et intérieurs de la piste.
Sur chaque voiture, un capteur aussi sur le capot.
Chaque pilote dispose d'un casque type Occulis Rift amélioré.
Il se battent IRL avec une piste par pilote ( elles sont côte à côte ) mais Vituellement parlant, ils sont sur la même piste, sur le même plan et sur un circuit totalement créé de toute pièce.
Tout y est mesuré
HouzVert- Rang légende
- Messages : 1609
Date d'inscription : 09/09/2015
Age : 36
Localisation : Tarbes
Re: Du réel au Virtuel
L'utilisation qu'ils en font n'est pas excitante. Mais ça peut laisser rêver à mieux !
ajamd101112- Rang légende
- Messages : 1203
Date d'inscription : 19/05/2015
Age : 40
Localisation : Belgique - Liège
Re: Du réel au Virtuel
ajamd101112 a écrit:L'utilisation qu'ils en font n'est pas excitante. Mais ça peut laisser rêver à mieux !
Hein quoi pas existante perso si on me dit un jour, tu vas piloter une Mustang V8 avec un casque virtuel sur la tête, je fonce, ok le circuit Virtuel est dégueulasse mais ça doit être terrible ce mélange jeux vidéo IRL
HouzVert- Rang légende
- Messages : 1609
Date d'inscription : 09/09/2015
Age : 36
Localisation : Tarbes
Re: Du réel au Virtuel
HouzVert a écrit:ajamd101112 a écrit:L'utilisation qu'ils en font n'est pas excitante. Mais ça peut laisser rêver à mieux !
Hein quoi pas existante perso si on me dit un jour, tu vas piloter une Mustang V8 avec un casque virtuel sur la tête, je fonce, ok le circuit Virtuel est dégueulasse mais ça doit être terrible ce mélange jeux vidéo IRL
C'est bien ce que je dis !!!! T'as tes règles houzinet ? Ce qu'ils en ont fait est complètement barlos. Mais par contre, imginons-un peu qu'un jour on puisse intégrer de vraies courses automobiles sur un circuit où s'est vraiment déroulé la course, vivre la VRAIE course de l'intérieur. T'imagines le kiffffff ?
N'oublie pas les tampons ...
ajamd101112- Rang légende
- Messages : 1203
Date d'inscription : 19/05/2015
Age : 40
Localisation : Belgique - Liège
Re: Du réel au Virtuel
Super intéressant ! ESPN a décidé d'intégre pleinement le e-sport dans sa programmation et sur son site. Ca brasse de plus en plus d'argent. Et notamment, les jeux de course prennent une autre ampleur avec l'accès au sport pro pour les meilleurs. On parle de la GT Academy bien évidemment et du championnat organisé par SMS, avec des prix énormes pour les meilleurs. A quand la team GT5 sur ESPN ?
Just in case you weren’t convinced that eSports are serious business, entertainment juggernaut ESPN has added a section to their website dedicated to precisely that. As an industry that’s projected to hit $500 million this year alone (as per Deloitte’s latest TMT prediction), can you blame them?
Over at the eSports section at ESPN, you’ll be greeted by coverage largely focused on MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) games such as League of Legends, DOTA 2, and Hearthstone. Chad Millman, editor-in-chief of both the website and magazine arms of ESPN, had this to say to the LA Times about the phenomenon that will see well over 100 million viewers this year:
“The storyline was so compelling that we decided there was no reason we shouldn’t be doing this on a daily basis with the same rigour we cover the National League Football or other sports.”
This is the latest in a batch of news to raise the profile of eSports. Amazon famously paid almost $1 billion for popular streaming site Twitch back in 2014. Activision Blizzard snapped up Major League Gaming this month for a fraction of that ($46 million), and also host the annual Blizzcon event, attended by thousands of fans eager to watch these tournaments unfold live. ESL, the world’s largest eSports company, saw significant investment from media group MTG in 2015.
2015_F1_Maxverstappen_iRacingIn the realm of sim racing, Project CARS is just about to wrap up their inaugural SMS-R championship (a series hosted by afore-mentioned ESL), with thousands of dollars of prizes for the podium. iRacing’s regular tournaments draw big payouts, and equally big talent. Last summer, Team Redline – itself, one of the most successful online racing teams – made waves when it announced F1 driver Max Verstappen had joined the team.
Of course, there’s also Gran Turismo. Our own rechristened GTPlanet Sportscar Series (previously the Endurance Series) just kicked off the 2016 season with both success and close competition at Brands Hatch last weekend. This weekend will see teams from across the globe descend onto Daytona for a full 24 hour race, a week before the Rolex-sponsored event kicks off the IMSA WeatherTech SportsCar Championship season in the real world.
The GT Academy initiative is arguably the most visible program of its kind, proving gamers can, under the right tutelage, race right alongside the pros. Tantalizingly, GT Sport promises an eSports approach of its own, thanks to the FIA Championship tie-in. With the game set to arrive later this year on the fastest-selling system of this generation, with the name recognition of a 76-million strong franchise behind it, the year could prove to be a major turning point for sim racing eSports.
Just in case you weren’t convinced that eSports are serious business, entertainment juggernaut ESPN has added a section to their website dedicated to precisely that. As an industry that’s projected to hit $500 million this year alone (as per Deloitte’s latest TMT prediction), can you blame them?
Over at the eSports section at ESPN, you’ll be greeted by coverage largely focused on MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) games such as League of Legends, DOTA 2, and Hearthstone. Chad Millman, editor-in-chief of both the website and magazine arms of ESPN, had this to say to the LA Times about the phenomenon that will see well over 100 million viewers this year:
“The storyline was so compelling that we decided there was no reason we shouldn’t be doing this on a daily basis with the same rigour we cover the National League Football or other sports.”
This is the latest in a batch of news to raise the profile of eSports. Amazon famously paid almost $1 billion for popular streaming site Twitch back in 2014. Activision Blizzard snapped up Major League Gaming this month for a fraction of that ($46 million), and also host the annual Blizzcon event, attended by thousands of fans eager to watch these tournaments unfold live. ESL, the world’s largest eSports company, saw significant investment from media group MTG in 2015.
2015_F1_Maxverstappen_iRacingIn the realm of sim racing, Project CARS is just about to wrap up their inaugural SMS-R championship (a series hosted by afore-mentioned ESL), with thousands of dollars of prizes for the podium. iRacing’s regular tournaments draw big payouts, and equally big talent. Last summer, Team Redline – itself, one of the most successful online racing teams – made waves when it announced F1 driver Max Verstappen had joined the team.
Of course, there’s also Gran Turismo. Our own rechristened GTPlanet Sportscar Series (previously the Endurance Series) just kicked off the 2016 season with both success and close competition at Brands Hatch last weekend. This weekend will see teams from across the globe descend onto Daytona for a full 24 hour race, a week before the Rolex-sponsored event kicks off the IMSA WeatherTech SportsCar Championship season in the real world.
The GT Academy initiative is arguably the most visible program of its kind, proving gamers can, under the right tutelage, race right alongside the pros. Tantalizingly, GT Sport promises an eSports approach of its own, thanks to the FIA Championship tie-in. With the game set to arrive later this year on the fastest-selling system of this generation, with the name recognition of a 76-million strong franchise behind it, the year could prove to be a major turning point for sim racing eSports.
ajamd101112- Rang légende
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Date d'inscription : 19/05/2015
Age : 40
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